The Hollywood Reporter Publishes Article Filled With Errors on Online Soap Reboots

Author:
Updated:
Original:





Maybe it isn't such a good thing that the mainstream entertainment press is so temporarily enamored by behind-the-scenes soap drama? Earlier today, The Hollywood Reporterran an article chock full of inaccuracies concerning the latest leg in the ABC vs. Prospect Park battle. 

gh635

For starters, THR's report claims in its subhead that ABC filed a lawsuit over an advertising spot for the new One Life to Live and All My Children. The actual text of the article doesn't say anything about a lawsuit filed by ABC,  it instead states:

ABC sources say the network was willing to accept ads within GH because of the licensing relationship, but on April 17 when Prospect submitted an ad for OLTL that included Howarth prominently. ABC refused it -- on the grounds that it would confuse the audience.



Okay, not running an ad isn't the same thing as filing a lawsuit. NBC and CBS allegedly passed on running TOLN ads during their daytime soaps as well. The piece also claims "performers" were to be shared by OLTL and General Hospital—it was only the characters—and that one of said characters, Todd Manning, was "killed off."



Anyone who watches and/or reports on GH knows the character of Todd Manning left town alive and well. The article also misspells Howarth's name as "Horwath" at one point, which, okay, isn't the biggest of deals, since everyone makes the occasional spelling mistake, but the other infractions are completely unacceptable.

THR

Would THR publish something this full of bad deets about a $25 million dollar lawsuit pertaining to Grey's Anatomy or Scandal? Shameful.

DAYTIME CONFIDENTIAL ON: TWITTER | FACEBOOK | INSTAGRAM